עם נסיבות הפאראדוקס על רעילות העישון, נערים עדיין לוקחים סיגריות. וייפים, IQOS וסיגריות אלקטרוניות מורכבות את המצב. למה ב2026 ילדים מתחילים לעשן? זה כמעט תמיד מערכת של גורמים.
בגיל 12-14, השייכות לקבוצה הופכת ליותר חשובה מבריאות. אם בקבוצה מעשנים, ולא עושים זאת — זה להפוך ל"ציפור לבנה". נער עושה עישון כדי שלא ילעגו אותו. גם עישון נחשב לאטריבוט חוזק: "אני בוגר, כי אני יכול להרשות לעצמי ניקוטין"
הורים מעשנים, אחים גדולים, בלוגרים שעושים עישון בקדימה (אפילו וייפ), כולם מודלים לחיקוי. אם האב עושן ולא נופל כולו, לילד לא נוצר דיסוננס קוגניטיבי.
נערים חווים לחץ כבד: מבחנים, אהבה ראשונה, בולינג. עישון נותן תחושה של רגיעה (ניקוטין בעצם מעורר את המערכת הנפשית, אבל טקס העישון עובד כפלצבו). "פרקור" הופך לדרך חוקית לצאת מהכיתה ולנשום.
ב2026, נערים מתחילים לא עם סיגריות, אלא עם מערכות POD (וייפים יחידתיים) עם טעם סוכר. הם נראים בלתי-מסוכנים. ואז מתברר שללל ניקוטין כבר עצוב.
איך להתמודד? לא יעיל לאסור. צריך להראות דוגמה אישית (לא לעשן עצמך), לדבר ללא דרשנות ולספק דרכים חוקיות להפסקת לחץ (ספורט, תחביב).
New publications: |
Popular with readers: |
News from other countries: |
![]() |
Editorial Contacts |
About · News · For Advertisers |
Digital Library of Israel ® All rights reserved.
2024-2026, ELIB.CO.IL is a part of Libmonster, international library network (open map) Preserving Israel's heritage |
US-Great Britain
Sweden
Serbia
Russia
Belarus
Ukraine
Kazakhstan
Moldova
Tajikistan
Estonia
Russia-2
Belarus-2